HANDLEIDING INFRACAD CLIENT LICENTIE MANAGER

De licentie activeren

Na het aanvragen van een Activatiecode ontvangt u een e-mail met de geregistreerde licentiegegevens en de bijbehorende Activatiecode. Om uw licentie te activeren voert u de volgende stappen uit:

 

1.Kopieer de Activatiecode in de e-mail naar uw klembord. Dit doet u door deze in zijn geheel te selecteren en vervolgens op uw toetsenbord [Ctrl]+[C] te drukken of met uw rechtermuisknop te klikken op de geselecteerde code en te kiezen voor ‘Kopiëren’.

2.Selecteer de betreffende licentie en druk op “Instellen…”. Druk vervolgens op “Stand-alone licentie…” en tenslotte op “Activatiecode invoeren…”. Als u niet als Administrator bent ingelogd verschijnt de volgende waarschuwing:

          

          Bij het activeren van de licentie wordt de Activatiecode opgeslagen in het bestand "DRSLicensing.xml", in de map "C:\ProgramData\DrillSoft". Mogelijk heeft u onvoldoende rechten om dit bestand op te kunnen slaan. Zorg er dan voor dat u schrijfrechten heeft op deze map (raadpleeg eventueel uw systeembeheerder), of start het programma opnieuw met Administrator rechten.

3.Onderstaand scherm verschijnt:

          Maak het tekstvak actief en druk op uw toetsenbord op [Ctrl]+[V] (rechtermuisknop en ‘Plakken’ is ook een optie).

LET OP: De Activatiecode bevat vaak leestekens als +, / of =, waardoor delen van de code naar de volgende regel kunnen verspringen. Houd er bij het kopiëren uit de mail rekening mee dat de volledige code wordt geselecteerd!

4.Druk vervolgens op de knop “Activeren”. Eventueel kan de volgende melding verschijnen:

          

Heeft u nog een licentie geleend van de Licentie Service, zorg dan dat deze eerst teruggegeven is voordat u een Activatiecode invoert.

 

Op het startscherm van ICLM zal nu de status van de Stand-alone licentie worden weergegeven:

 

De status kan zijn:

Geldig

Verloopt over x dag(en)

Verlopen

Gedeactiveerd

<anders>

 

Een andere melding verschijnt wanneer een andere status van toepassing is dan de genoemde, bijvoorbeeld ActivationFailed. Deze meldingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Blijft de oorzaak onduidelijk: bezoek eventueel het forum (http://www.infracad.nl/forum) of neem contact op met CAD Accent.

 

InfraCAD Client Licentie Manager v6.2

CAD Accent © 2019